Viotia.Blogspot.com....Αύρα Ενημέρωσης
Κοινός είναι ο ξυνός, επειδή η κοινωνία λέγεται και ξυνωνία, κατά πως λέγει και ο δάσκαλος, ιατρός στο επάγγελμα, Βαρδιάμπασης. Το ξυν- του ξυνός είναι το συν- του συνόλου των συν-ανθρώπων που συν-αγωνίζονται και είναι κοινοί(ξυνοί) στην κοινωνία(ξυνωνία).
Συν πάει να πει ομού, μαζί γι’αυτό οι συγκεντρωμένοι γύρω από την κοινή εστία ονομάζονται και ομο-γάλακτοι.
Αυτοί αργότερα απαρτίζουν το Δάμο, το Δήμο, το Λαό και Δήμου φήμης είναι αυτό που θα λέγαμε σήμερα κοινή γνώμη.
Η φάτις (από το φάω, απ’όπου και η φήμη), αρχικά είναι η φωνή από τον ουρανό, η φωνή του Μαντείου, ο χρησμός, η φάτις θεού, η φήμη Φοίβου. Στη συνέχεια φάτις ονομάζεται η φωνή των ανθρώπων, η ομιλία τους, ο λόγος τους και φήμη είναι ο λόγος ο διαδεδομένος μεταξύ των ανθρώπων σχετικά με τη μυστηριώδη φωνή που ακούστηκε.
Ετσι το ρήμα φατίζω σημαίνει δια-φημίζω, δηλαδή διαδίδω τη φήμη στο Δήμο, στο λαό, πράγμα που καθιστά φανερό τον τεράστιο ρόλο της διαφήμισης στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης από τα πανάρχαια χρόνια.
Διαφήμιση λοιπόν ο λόγος της παραπάνω εισαγωγής. Διαφήμιση ενός δικτυακού ημερολογίου που έλειπε από τη Βοιωτία τόσο καιρό. (Μεταξύ μας…εμείς έχουμε την δική τους ανάγκη διαφήμισης, καθώς απευθύνονται σε μεγαλύτερο πληθυσμιακό αναγνωστικό κοινό).
Viotia.Blogspot.com
Μια είσοδος και θα πειστείτε για το αγαθό των προθέσεών τους (εμείς το λέμε…βίτσιο). Προσεγγίζουν θέματα που αφορούν όλο το Νομό, αλλά δεν ξεχνούν την εσχατιά του. Μπείτε, σχολιάστε τα άρθρα τους, στείλτε τα δικά σας και κάντε γνωστά τα προβλήματά σας σε ένα πιο μεγάλο κοινό.
ΑξΙζΕι Τη ΠρΟσΟχΗ σΑς
10 σχόλια:
Υπάρχει κάποιος λόγος, να φτιάχνεις δύο ξεχωριστά blog και να παινεύεις το ένα στο άλλο;
Εκτός αν θέλετε να μας πείσετε ότι agiosthomas και viotia δεν τα έχει ένα άτομο.
Ντροπή παληκάρι...Σε καταλάβαμε..
Τι ακριβώς ενοείς Άσπα; Γιατί αν ενοείς αυτά που γράφεις, πρέπει να έχει σύγχηση στο κρανίο σου.
Ανισόροπη..............
Τι είναι τελικά αυτό το viotia.blogspot.com. Φερέφωνο του Νομάρχη;
Δεν μας φτάνουν οι δικές σας μαλακίες, πρέπει να δούμε και άλλες, πιο μεγάλες. Αλλη δουλειά δεν έχετε να κάνετε ρε.....................ε
Γιατί τόση ανωνυμία, ρε παιδιά;
Αν το "Κοινός" προέρχεται απ΄το "ξυνός"επειδή αλλάζει το "ξ" τότε το "οι" από πού σκατά προέρχεται;
Μήπως από τα λιθουανικά που πιστεύει ο Μέγας Μάγιστρος Μπαμπινιώτης ότι "μάλλον" προέρχεται η λέξη λαός -αναφέρεται στο ποστ- (να μη πουμε για άλλες)!
Εσείς που προέρχεστε κατευθείαν από τους αρχαίους, δεν σας είπαν για το "λας" το μυκηναϊκό; (=πέτρα, παρέβαλε τον μύθο του Δευκαλίωνα).
Απάντηση στο παραπάνω παράλληλο μήνυμα.
Από τη μυθολογία ξέρουμε ότι όταν ο Δίας θέλησε να αφανίσει το χάλκινο γένος των ανθρώπων, με το γνωστό κατακλυσμό, ο Δευκαλίων, γιος του Προμηθέα, έφτιαξε μία ξύλινη κιβωτό, έβαλε μέσα όλα τα αναγκαία και κλείστηκε και αυτός μέσα, μαζί με τη γυναίκα του τη Πύρρα. Ο Ζευς άνοιξε τους ουρανούς και όλη η Ελλάδα πλημμύρισε. Ο Δευκαλίων εννιά μέρες και εννιά νύχτες περιπλανιόταν με τη κιβωτό στη θάλασσα. Τελικά άραξε στον Παρνασσό. Όταν η βροχή σταμάτησε, βγήκε έξω και θυσίασε στον Δία. Ο Ζευς τον έστειλε στον Ερμή και του επέτρεψε να ζητήσει ότι ήθελε. Ήθελε ανθρώπους! Ο Ζευς τότε διέταξε τον Δευκαλίωνα να πάρει πέτρες και να τις πετάξει πίσω του. Οι πέτρες που πετούσε ο Δευκαλίων έγιναν άντρες και οι πέτρες που πετούσε η Πύρρα γυναίκες.
Ο λαός παράγεται από τη ρίζα λαf, απ'όπου η λέξη λάας, που σημαίνει λίθος (λάες είναι οι λίθοι που έρριπταν οι πολεμιστές ''λάας αναιδής'', δηλαδή βράχος ξεδιάντροπος, ονομάζεται στην Οδύσσεια ο λίθος του Σισύφου, το ''μίαν λάαν έθηκεν'', δηλαδή ''μετέβαλε αυτή σε λίθο'', είναι είδος θεϊκής τιμωρίας), Με την ενέργεια του Δευκαλίωνα λάας άρχισε να σημαίνει πλήθος ανθρώπων, λαός.
Στην Ηλιάδα λαός είναι ο στρατός (''λαός Αχαιών'', ''στρατός λαών'', ). Ακόμα αναφέρονται οι αγρότες (''λαοί αγροιώτοις'') και ναυτικοί (''ναυτικός λειός''). Ο ''χειρώναξ λειός'' ( από το χειρ + άναξ) είναι αυτός που είναι βασιλιάς στα χέρια του, χεροδύναμος, χερομάχος και ο ΄πολύς λειός' είναι το πλήθος.
Λαοκρατέομαι σημαίνει δημοκρατεύομαι. Λαοπρεπής σοφία είναι η αρμόζουσα στο λαό σοφία. Λαοφόρος (''λαοφόρον καθ'οδόν'' στον Ομηρο) είναι ο φέρων τον λαό, απ'όπου και η σημερινή λεωφόρος και το λεφωρείο.
Νίκος Βαρδιάμπασης...
...και για την αντιγραφή agiosthomas
================================
1.Τα παραπάνω είναι η θέση μας στο λάς.
2.Δεν είμαστε οπαδοί του Μπαμπινιώτη.
3.Τα λιθουανικά στο post που τα βρήκατε;
4.Η λέξη ''μάλλον'' ταιριάζει απόλυτα με αυτούς που τους αρέσει να αμφισβητούν. Φαίνεται να μην είστε οπαδός της.
5.Ποιος σας είπε ότι εμείς προερχόμαστε ''κατευθείαν'' από τους αρχαίους;
6. Το ηττοπαθές ύφος που έχετε στο ημερολόγιό σας ''παράλληλα'' περί ημιμάθειας, δεν συνάδει εις το με έπαρσιν ύφος του ως άνω μηνύματός σας.
(...Ημιμαθής εξ επαρχίας, όστις κατατρύχεται από τη μεγαλομανία του ποιητή και του φωτεινού παντογνώστη, αναζητά καταξίωση πέραν του κύκλου του, ίσως και του τετραγώνου.)
7. Γνώμη μας, αν δέχεστε κριτική από ΣΧΕΤΙΚΟΥΣ, παραμείνετε στην ποίηση, καθώς από αυτά που αναγνώσαμε, δείχνετε να τα καταφέρνετε καλύτερα εκεί.
==============================
Ρε συ agiosthomas, θα μας τρελάνεις. Σε ένα post που ασχολείσε με το γλύψιμο ενός blog, βρίσκεται ένας μαλάκας γράφει δύο ΄΄ασχετες μαλακίες για τη γλώσσα, ο γνώστης, και κάθεσαι και του απαντάς. Μπες στο blog του και χώστου τα.
Τε μαλακίες, φτι΄΄αξατε αυτό to blog για τα προβλήματα του χωριού να η όχι; Αν ναι.
Ασχοληθείτε μόνο με αυτά και ρίξτε πόρτα σε κάθε καυλωμένη αδερφή, που γράφει μαλακίες για να διαφημίσει το blog της.
Στη ζωή τίποτα δεν σου χαρίζεται. Κάθε στιγμή πρέπει να τη διεκδικείς.
Να είσαι ελέυθερος να την διεκδικείς.
Γι'αυτό λοιπόν Πέτρο μαγκάκο, πες την άποψή σου, αλλά πάρε το χώρο σου και άσε και στους υπόλοιπους λίγο για να μπορούν να λένε και αυτή τη δική τους άποψη ελεύθερα.
Εντάξει Πέτρο; Εντάξει.
Σκοπιε σκοπιε μι σκοπ
Εφη Θωδη και ξερο ψωμι
Ρε αντε γαμηδια με τις μαλακιες σας
Δημοσίευση σχολίου