27 Φεβρουαρίου 2008

Μήπως ήρθε η ώρα να αφήσουμε πίσω την εποχή του Homus Anikanus;

Προχθές το βράδυ βρέθηκα στο ΚΑΠΗ του χωριού. Ο λόγος; Η παρακολούθηση ενός δημοτικού συμβουλίου μέσω κυκλώματος τηλεματικής. Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν οι παρεμβάσεις που έκανε ο κόσμος από το ΚΑΠΗ στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου.

Μα γιατί δεν με πιστεύετε;
Αφού ο Δήμαρχος το είχε πει ξεκάθαρα.
Πολύ πολύ σύντομα θα μπορείτε να παρακολουθείτε τα δημοτικά συμβούλια από την αίθουσα του ΚΑΠΗ.
Σημειώνω εδώ για να μην παρεξηγηθώ, πως ο οργανισμός του ΚΑΠΗ λειτουργεί υποδειγματικά και αναρωτιέμαι γιατί να μην είναι εφικτή και η λειτουργία άλλων οργανισμών στο χωριό και εξηγώ:

Τι εμποδίζει τη δημοτική αρχή να τηρήσει τις προεκλογικές της εξαγγελίες και να ιδρύσει ένα Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών στον Άγιο Θωμά; Δεν είναι αρκετή η ταλαιπωρία που υφίστανται οι συντοπίτες μας από τον Άγιο Θωμά και το Κλειδί;
Σήμερα η τεχνολογία έχει άρει όλα εκείνα τα εμπόδια και τα επιχειρήματα που αξίωναν κάποιοι πρώην μεγαλόστομοι, προκειμένου να δικαιολογούν τέτοιες καταστάσεις. Εσείς που ευαγγελίζεστε την …νέα άποψη μετά από ένα και πλέον έτος γιατί δεν εφαρμόζετε τους λόγους σας;

Με γνώμονα την διείσδυση της τεχνολογίας, ο Δήμος θα μπορούσε να σκεφτεί σοβαρά την ίδρυση ενός κέντρου κατάρτισης στις νέες τεχνολογίες στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου του Κλειδιού. Αυτό σε συνεργασία με τα ΝΕΛΕ θα εξασφάλιζε και την εξεύρεση κάποιων πόρων.

Και ενώ στους ηλικιωμένους είναι εμφανές το ενδιαφέρον, δεν παρατηρείται κάτι αντίστοιχο για τη νεολαία. (Να παίζει ρόλο το δικαίωμα ψήφου;). Και συλλογίζομαι:

α. Δεν είδαμε ποτέ τον δήμο να καλέσει ένα παραμυθά και να ζήσουν τα νήπια ένα παραμύθι.

β. Δεν είδαμε ποτέ κάποιον άνθρωπο από το δήμο να δουλέψει τις Κυριακές των παιδιών μας.
Ο δήμος μπορεί να προσέξει τις ελπίδες μας. Το ισόγειο του πρώην κοινοτικού γραφείου προσφέρεται για τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Υπάρχουν άνθρωποι ειδικοί και ικανοί να οδηγήσουν τα παιδιά μας στην αγάπη του βιβλίου.
Να τα ευαισθητοποιήσουν για το περιβάλλον.
Να τους διδάξουν τον εθελοντισμό.
Να τους μάθουν να αγαπούν τη φύση.
Να τους μιλήσουν για τον αθλητισμό.
Να τους δώσουν κίνητρα και κατευθύνσεις που θα τα ενδυναμώσουν και θα τα κάνουν ανθεκτικούς οργανισμούς σε μελλοντικούς πειρασμούς: (Αλκοολισμός, ναρκωτικές ουσίες, παρεμβατικές συμπεριφορές).
Να λοιπόν μια πρόταση που θα μπορούσε να γίνει και σε συνεργασία με τη νομαρχία:
Γιατί να μην ιδρυθεί στον Άγιο Θωμά ένα μουσείο παιδικού παιχνιδιού κατά αντιστοιχία αυτού στη Πλάκα της Αθήνας;
Αυτή η δραστηριότητα θα προσελκύσει κόσμο στα χωριά μας, που προσφέρονται για περιπάτους παιδιών, καθώς περιοχές του χωριού, όπως η σπηλιά, ο Προφήτης Ηλίας και ειδικά ο Άγιος Γιώργης άνετα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως περιοχές άπειρου φυσικού κάλλους.
γ. Πόσο κοστίζει μια σύγχρονη και ασφαλής παιδική χαρά για το Δημοτικό Σχολείο του Αγίου Θωμά;
Κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει το σύνθημα: ‘Καμία γειτονιά χωρίς παιδική χαρά’; Έχουμε αναπολήσει τις εποχές που ξαμολιόμασταν στις αλάνες, αλλά δυστυχώς και για τα χωριά μας αυτές οι ασφαλείς εποχές πέρασαν ανεπιστρεπτί.
Πόσα παιδιά αφήνουν οι γονείς τους σήμερα να πάνε μόνα τους στο Δημοτικό Σχολείο;
Μια βόλτα το μεσημέρι στο σχόλασμα θα σας πείσει για του λόγου το αληθές.

δ. Προχωρώντας λίγο στις ηλικίες της νεολαίας, ποιες ανησυχίες μπορεί να ικανοποιήσει ένας νέος που τον βρίσκει η εφηβεία;
Στον Άγιο Θωμά δύο πράγματα διασκεδάζουν αυτή τη δύσκολη ηλικιακή περίοδο: Οι καφετερίες και το ποδόσφαιρο. Τίποτα κακό σε αυτά τα δύο, γιατί κρίνονται απαραίτητα κατά τη γνώμη μας. Ποιο ποδόσφαιρο όμως; Όλοι μεγαλώσαμε και ανδρωθήκαμε με τη λαμογιά του ερασιτεχνικού ποδοσφαίρου στο χωριό. Οι μισοί τα παίρνουν, διαφορετικά δεν παίζουν. Οι άλλοι μισοί ριγμένοι. Και η φετινή προσπάθεια που έκαναν κάποιοι για να παίξουν μόνο τα ‘δικά ΄ μας παιδιά λίγο έλειψε να τιναχθεί στον αέρα από τα αποτελέσματα των αγώνων. Εμείς οι ίδιοι που απαιτούσαμε να παίξουν τα δικά μας παιδιά, την κάθαρση όπως λένε οι πολιτικοί, καταφερόμαστε εναντίον τους και συζητάμε για μεταγραφές.
Τελικά τι θέλουμε; Πρωταθλήματα – προσωπική ικανοποίηση από το θέαμα ή τη διάπλαση των παίδων μας;

ε. Ενώ στα Οινόφυτα δημιουργήθηκε ωδείο, στον Άγιο Θωμά και το Κλειδί ψήγματα μουσικής παιδείας και καλών τεχνών υπάρχουν από τύχη και όχι ως παράρτημα του ωδείου ή ενός πολιτιστικού οργανισμού. Προσλαμβάνουμε μία δασκάλα μπαλέτου και καλά κάνουμε, αλλά τη βάζουμε να κάνει και γυμναστική. (Μάλλον παραλογίζομαι, όταν λέω έκαστος στο είδος του).

στ. Αν ένας νέος θέλει να παίξει basketball στον Άγιο Θωμά σε ποιο γήπεδο θα το κάνει; Για αντισφαίριση(tennis) ούτε λόγος.

ζ. Αν κάποια νέα θέλει να βρει ένα βιβλίο να διαβάσει, γνωρίζει τις ώρες λειτουργίας της βιβλιοθήκης; Ποιας βιβλιοθήκης θα μου πείτε;
Όσοι έχετε επισκεφτεί τη βιβλιοθήκη της Λειβαδιάς, ακόμη και στην δικτυακή της έκδοση θα καταλάβετε τι σημαίνει πρωτοποριακή λειτουργία βιβλιοθήκης.

Γεγονός πάντως είναι πως η εφαρμογή ευρυζωνικών συνδέσεων στα χωριά μας, κατάφερε να γεφυρώσει κάποια χάσματα και συνέβαλε ιδιαίτερα στην εύκολη εξεύρεση της πληροφορίας, χωρίς να απαιτείται η μετακίνηση του ερευνητή ή του εργαζόμενου στην περίπτωση της εξ αποστάσεως εργασίας.
Δυστυχώς ο Δήμος μας κάνει βήματα πολύ αργά στην εφαρμογή και στην ένταξη τέτοιων δράσεων στα Δημοτικά Διαμερίσματα του Δήμου, όσον αφορά τις δημοτικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες και δράσεις με αποτέλεσμα να παρατηρούνται πρωτοβουλίες που στεναχωρούν τον Δήμο, αφού οι πολίτες υποκαθιστούν την έλλειψη παρουσίας του με αυτοοργάνωση. (χαρακτηριστικό το παράδειγμα ομάδας πολιτών, όπου κατάφυγε στον εισαγγελέα για να της παραδοθούν στοιχεία σχετικά με το περιβάλλον).

Αυτό γιατί παρά τις προόδους που έχει πετύχει η ανθρωπότητα σε πολλούς τομείς, η δημοκρατία είναι πολίτευμα ελαχίστων χωρών. Υπάρχει δε απόσταση μεταξύ δημοκρατικής θεωρίας και πολιτικής πρακτικής.

Οι ανησυχίες των νέων μας έχουν ανάγκη τόπων αναζήτησης και δοκιμασίας. Όσο δεν τους προσφέρουμε τόπους, εμείς έχουμε την αποκλειστική ευθύνη για την αυριανή τους ανάληψη ευθυνών και του τρόπου διαχείρισης του τόπου τούτου.