18 Σεπτεμβρίου 2009

Οι Μοιραίοι

Αφιερωμένο στους 17 ήρωες του Δήμου Οινοφύτων για τα όψιμα κροκοδείλια δάκρυα που έχυσαν κατά τη συζήτηση για την εξεύρεση λύσης για το Δημοτικό Σχολείο στο Δήλεσι. Πάντα στο όνομα της προάσπισης των συμφερόντων του Δήμου.

Πραγματικά Μοιραίοι !!!!


Μες στην υπόγεια την ταβέρνα,
μες σε καπνούς και σε βρισιές,
(απάνου εστρίγγλιζε η λατέρνα)
όλη η παραία πίναμε εψές,
εψές, σαν όλα τα βραδάκια,
να πάνε κάτου τα φαρμάκια.
Σφιγγόταν ο ένας πλάι στον άλλο
και κάπου εφτυούσε καταγής,
ω! πόσο βάσανο μεγάλο
το βάσανο είναι της ζωής!
Οσο κι ο νους αν τυραννιέται
άσπρην ημέρα δε θυμιέται!
(Ηλιε και θάλασσα γαλάζα
και βάθος του άσωτου ουρανού,
ω! της αυγής κροκάτη γάζα
γαρούφαλλα του δειλινού,
λάμπετε-σβήνετε μακριά μας,
χωρίς να μπείτε στην καρδιά μας!)
Του ενού ο πατέρας χρόνια δέκα
παράλυτος - ίδιο στοιχιό
του άλλου κοντόμερη η γυναίκα
στο σπίτι λιώνει από χτικιό,
στο Παλαμίδι ο γυιός του Μάζη
κ' η κόρη του γιαβή στο Γκάζι.
-Φταίει το ζαβό το ριζικό μας!
-Φταίει ο θεός που μας μισεί!
-Φταίει το κεφάλι το κακό μας!
-Φταίει πρώτ' απ' όλα το κρασί!
"ποιος φταίει; Ποιος φταίει;... κανένα στόμα
δεν τόβρε και δεν τόπε ακόμα.
Ετσι, στην σκοτεινή ταβέρνα
πίνουμε πάντα μας σκυφτοί,
σαν τα σκουλήκια κάθε φτέρνα
όπου μας εύρει, μας πατεί:
δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα!
προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!

17 Σεπτεμβρίου 2009

Μαθήματα εταιρικής επιβίωσης

Μάθημα 1ο

Ένας άνδρας μπαίνει για μπάνιο τη στιγμή που η γυναίκα του μόλις βγαίνει. Εκείνη τη στιγμή χτυπά η πόρτα. Η σύζυγος τυλίγει μια πετσέτα γύρω της και τρέχει να ανοίξει. Ανοίγοντας, αντικρίζει το γείτονα. Πριν αρθρώσει λέξη, ο Γιάννης ο γείτονας της λέει: «Θα σου δώσω 800 Ευρώ αν αφήσεις την πετσέτα να πέσει στο πάτωμα" Αφού το σκέφτηκε για μια στιγμή, η γυναίκα, αφήνει την πετσέτα και στέκεται ολόγυμνη μπροστά στο Γιάννη. Μετά από λίγα
λεπτά, ο Γιάννης, βγάζει 800 Ευρώ, της τα δίνει και φεύγει. Η γυναίκα τυλίγει πάλι την πετσέτα και γυρίζει στο μπάνιο. Ο σύζυγος τη ρωτά ποιος ήταν και αυτή του απαντά ότ ήταν ο Γιάννης ο γείτονας. «Ωραία», λέει ο σύζυγος, «Σου είπε τίποτα για τα 800 Ευρώ που μου χρωστάει;»
Ηθικό Δίδαγμα: Αν μοιράζεσαι κρίσιμες πληροφορίες που αφορούν κέρδος με τους μετόχους σου, μπορεί να είσαι σε θέση να αποφύγεις αναπόφευκτη έκθεση!

Μάθημα 2ο
Ένας παπάς προσφέρθηκε να οδηγήσει μια καλόγρια με το αυτοκίνητό του. Μπαίνει η καλόγρια στο αυτοκίνητο και καθώς κάθεται, ανοίγει το ρούχο της και αποκαλύπτει τα πόδια της. Ο παπάς παραλίγο να τρακάρει. Αφού κέρδισε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, διστακτικά άπλωσε το χέρι του στο γόνατό της. Η καλόγρια γυρίζει και του λέει: « Πάτερ θυμάσαι τον ψαλμό 129;» Ο παπάς δαγκώθηκε. Μετά από λίγο όμως δεν άντεξε τον πειρασμό και ξανά άπλωσε το χέρι του.. Η καλόγρια επανέλαβε: «Πάτερ,θυμάσαι τον ψαλμό 129;» Ο παπάς
απολογήθηκε: «Συγνώμη, αδερφή, αλλά η σάρκα είναι αδύνατη». Με τα πολλά έφτασαν στη Μονή και η καλόγρια πήγε στη δουλειά της. Φτάνοντας στην εκκλησία, ο παπάς τρέχει στο βιβλίο των ψαλμών και ψάχνει να βρει τον 129. Διαβάζει: «Προχώρα μπροστά και ψάξε ψηλά,θα βρεις τη δόξα»
Ηθικό Δίδαγμα: Αν δεν είσαι καλά πληροφορημένος στη δουλειά σου, μπορεί να χάσεις μια σπουδαία ευκαιρία.

Μάθημα 3ο
Ένας, πωλητής, ένας διοικητικός και ο Μάνατζερ πήγαιναν για γεύμα, όταν βρίσκουν στο δρόμο ένα παλιό λυχνάρι. Το τρίβουν και βγαίνει ένα τζίνι. Το τζίνι λέει: «Θα δώσω στον καθένα σας από μια επιθυμία». «Εγώ πρώτος» πετάγεται ο διοικητικός. «Θέλω να είμαι στις Μπαχάμες, να οδηγώ ένα speed-boat χωρίς να έχω καμία έννοια.» Πουφ, και εξαφανίστηκε. « Εγώ τώρα» πετάγεται ο πωλητής. «Θέλω να είμαι στη Χαβάη, ξαπλωμένος σε μια παραλία με την προσωπική μασέρ μου, μια ατέλειωτη προμήθεια από Πίνα Κολάδας και τον έρωτα της ζωής μου». Πουφ, πάει κι αυτός. «Ο.Κ. είναι η σειρά σου» λέει το τζίνι στον Μάνατζερ. Ο Μάνατζερ λέει: «Θέλω αυτούς τους δύο πίσω στο γραφείο μετά το γεύμα».

Ηθικό Δίδαγμα: Πάντα να αφήνεις το αφεντικό σου να μιλάει πρώτο.

Μάθημα 4ο
Ένα κοράκι καθόταν σε ένα δέντρο, χωρίς να κάνει τίποτα όλη τη μέρα. Ένας λαγός τον ρωτάει: «Μπορώ να κάτσω κι εγώ σαν κι εσένα, και να μην κάνω τίποτα όλη τη μέρα;» Το κοράκι απαντά: «Φυσικά, γιατί όχι;» Έτσι λοιπόν κάθεται και ο λαγός στο χώμα κάτω από το δέντρο και χαλαρώνει. Μια αλεπού πηδάει και τρώει το λαγό.

Ηθικό Δίδαγμα: Για να μπορείς να κάθεσαι όλη μέρα, χωρίς να κάνεις τίποτα, πρέπει να κάθεσαι πολύ ψηλά.

Μάθημα 5ο
Μια γαλοπούλα κουβέντιαζε με ένα ταύρο. «Θα ήθελα πάρα πολύ να ανέβω στην κορυφή αυτού του δέντρου, αλλά δεν έχω την ενέργεια» λέει η γαλοπούλα. «Γιατί δεν τρως λίγο από τα απορρίμματά μου» προτείνει ο ταύρος «είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά». Η γαλοπούλα
τρώει λίγη κοπριά και διαπιστώνει ότι της έδωσε αρκετή ενέργεια για να ανεβεί στο πρώτο κλαδί του δέντρου. Την επομένη, αφού έφαγε περισσότερη κοπριά, κατάφερε να ανεβεί στο δεύτερο κλαδί του δέντρου. Τελικά την τέταρτη μέρα, αφού έφαγε μπόλικη κοπριά, κατάφερε να ανέβει στην κορυφή του δέντρου. Δεν πέρασε πολλή ώρα όμως και ένας κυνηγός την εντόπισε και την σκότωσε.

Ηθικό Δίδαγμα: Τα «σκατά» μπορεί να σε ανεβάσουν στην κορυφή, αλλά δεν θα σε κρατήσουν εκεί.

Αναβολή ημερίδας στη Θήβα

Αναβάλλεται η ημερίδα του ΤΕΕ (Προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή Οινοφύτων - Σχηματαρίου), που είχε προγραμματισθεί για τις 10 Οκτωβρίου στη Θήβα, λόγω εκλογών.

15 Σεπτεμβρίου 2009

Το ψυχογράφημα του Έλληνα

Το παρακάτω κείμενο είναι παλιό και από αυτά που λαμβάνω συχνά στο mail.
Έχει όμως την αξία του.

H Ελλάδα είναι ένας τόπος γεμάτος πληγές που πονάνε.
Όμως οι Έλληνες φοβούνται τον πόνο και προσπαθούν να τον ξεγελάσουν!
Κάνουν καραγκιοζιλίκια, παίρνουν πόζες, το ρίχνουν στο τσιφτετέλι, στα κοσμικά, στα κομματικά...
...Φοβούνται να αντικρύσουν κατάφατσα τον πόνο, τα προβλήματά τους, τον εαυτό τους, την ταυτότητά τους. Ποτέ λαός δεν φοβήθηκε τον εαυτό του, περισσότερο απ' ότι ο νεοέλληνας. Όμως ο πόνος εξορκίζεται με τον πόνο!
Αν τον αντικρύσεις κατάματα, αποκτάς αυτογνωσία, εξανθρωπίζεσαι...
Προ του δικαστηρίου της αδεκάστου Ιστορίας ο Έλλην απεκαλύφθη ανέκαθεν κατώτερος των περιστάσεων, αν και απο διανοητικής απόψεως κατείχε πάντοτε τα πρωτεία...
Ο Έλλην είναι ευφυέστατος αλλά και αισθηματίας, δραστήριος αλλά και αμέθοδος, φιλότιμος αλλά και πλήρης προλήψεων, θερμόαιμος, ανυπόμονος αλλά και πολεμιστής.
Ανέδειξε τον Σωκράτη δια να τον δηλητηριάσει. Εθαύμασε τον Θεμιστοκλή δια να τον αποπέμψει. Υπηρέτησε τον Αριστοτέλη δια να τον καταδιώξει.
Έκτισε τον Παρθενώνα και μεθυσθείς εκ της αίγλης του, αφήκε βραδύτερον να γίνει στόχος οβίδων.
Έφερε το '21 δια να το διακυβεύσει. Εδημιούργησε το 1909 δια να το λησμονήσει. Ετριπλασίασε την Ελλάδα και παρ' ολίγον να την κηδεύσει.
Κόπτεται την μίαν στιγμήν δια την αλήθεια και την άλλη μισεί τον αρνούμενο να υπηρετήσει το ψεύδος.
...O Έλληνας είναι πιο εγωιστής από εμάς και συνεπώς απ' όλα τα έθνη του κόσμου.
Το άτομό του είναι πάντων χρημάτων μέτρον" κατά το ρητό του Πρωταγόρα.
Αδέσμευτο, αυθαίρετο και ατίθασο, αλλά και αληθινά ελεύθερο, ορθώνεται το "εγώ" των Ελλήνων.
Χάρις σε αυτό σκεφθήκανε πηγαία, πρώτοι αυτοί , όσα εμείς (οι Ρωμαίοι) αναγκαζόμαστε σήμερα να σκεφθούμε σύμφωνα με την σκέψη τους.
Χάρις σε αυτό βλέπουν με τα μάτια τους και όχι με τα μάτια εκείνων που είδαν πριν απ' αυτούς.
Χάρις σε αυτό η σχέση τους με το σύμπαν, με τα πράγματα, με τους ανθρώπους, δεν μπαγιατεύει αλλά είναι πάντα νέα, δροσερή και το κάθε τι,
Χάρις σε αυτό το "εγώ" αντιχτυπάει σαν πρωτοφανέρωτο στη ψυχή τους.
Είναι όμως και του καλού και του κακού πηγή τούτο το χάρισμα. Το ίδιο "εγώ" που οικοδομεί τα ιδανικά πολιτικά συστήματα, αυτό διαλύει και τις πραγματικές πολιτείες των ανθρώπων.
Και ήρθανε καιροί όπου ο ελληνικός εγωισμός ξέχασε την τέχνη που οικοδομεί τους ιδανικούς κόσμους, αλλά δεν ξέχασε την τέχνη που γκρεμίζει τις πραγματικές πολιτείες...

...ο Έλληνας έχει την πιο αδύνατη μνήμη από μάς, έχει λιγότερη συνέχεια στον πολιτικό του βίο. Είναι ανυπόμονος και κάθε λίγο , μόλις δυσκολέψουν λίγο τα πράγματα, αποφασίζει ριζικές μεταρυθμίσεις.
Θες να σαγηνεύσεις την εκκλησία του δήμου σε μια πόλη ελληνική ; Πες τους : "Σας υπόσχομαι αλλαγή" , πες τους: "Θα θεσπίσω νέους νόμους" αυτό αρκεί. Με αυτό χορταίνει η ανυπομονησία του, το αψίκορο πάθος του.
Τι φαεινές συλλήψεις θα βρεις μέσα σ' αυτά τα ελληνικά δημιουργήματα της ιδιοτροπίας της στιγμής!
Οι Έλληνες λίγα πράγματα σέβονται και σπάνια όλοι τους τα ίδια. Και προς καλού και προς κακού στέκουν επάνω απ' τα πράγματα. Για να κρίνουν αν ένας νόμος είναι δίκαιος, θα τον μετρήσουν με το μέτρο της προσωπικής τους περίπτωσης ακόμα και όταν υπεύθυνα τον κρίνουν στην εκκλησία ή στο δικαστήριο.
Ο Έλληνας ζητεί απ΄τον νόμο δικαιοσύνη για την δική του προσωπική περίπτωση. Εαν τύχει και ο νόμος, δίκαιος στη ολότητά του και δεν ταιριάζει σε λίγες περιπτώσεις όπως η δική του, δεν μπορεί αυτό να το παραδεχτεί.
Και εν τούτοις το διακύρηξε ο μεγάλος Πλάτων, πως τέτοια είναι η μοίρα και η φύση των νόμων, πως άλλο νόμος και άλλο δικαιοσύνη.
Παράδοξο πλάσμα, ατίθασο, περίεργο, ημίκαλο, ημίκακο, ασταθές , αβέβαιο διαθέσεων, εγωπαθές και σοφόμωρον ο Έλλην.
Οικτήρετέ τον, θαυμάστε τον αν θέλετε, ταξινομήστε τον αν μπορείτε.


13 Σεπτεμβρίου 2009

εγώ δεν αλλάζω, θα ψηφίσω τον Βουρδουμπά

Η προκήρυξη των εκλογών, όπως ήταν φυσικό, άναψε στα καφενεία του χωριού τις συζητήσεις.
Ένας από τους σοβαρούς του τόπου μας έθεσε το ερώτημα:

Γνωρίζετε κανέναν από αυτούς που αναγράφονται στα ψηφοδέλτια των κομάτων;
Γνωρίζετε ότι οι σκέψεις και τα πιστεύω σας ενδεχομένως να είναι ενάντια σε αυτό που υποστηρίζετε, αφού δεν έχετε διαβάσει τα προγράμματά τους;

Και η απάντηση του μπάρμπα Θύμιου, που το μυαλό του δεν συμβάδισε με το γηραιό της ηλικίας του:

Εγώ, Βασίλη μια ζωή Βουρδουμπά ψήφιζα, τώρα θα αλλάξω;


Πλησιάστε την κάλπη, ρίξτε μέσα αυτό που εσείς θεωρείτε σωστό και όχι αυτό που σας υπαγορεύει η παράδοση ή η τηλεόραση.