15 Οκτωβρίου 2008

Μηδείς απαίδευτος εισίτω

Ο τίτλος επιλέχθηκε ως παράφραση του ‘Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω μου την στέγην’. Επιγραφή η οποία ήταν αναρτημένη στο υπέρθυρο της Ακαδημίας του Πλάτωνα.
Η επιλογή αυτή έχει να κάνει με τον τρόπο που διαχειρίζονται οι υπεύθυνοι του πνευματικού κέντρου Αγίου Θωμά τη παιδεία των παίδων μας και τον τρόπο που επιλέγει ο Δήμος τους υπεύθυνους αυτούς.
Ακολουθούν παραδείγματα που αλιεύθηκαν από σχόλια και άρθρα σε ιστότοπους της περιοχής:

  • Αφού άρχισε η σχολική χρονιά, θυμήθηκαν να αναρτήσουν ανακοινώσεις για τμήματα μπαλέτου, δημοτικών χορών και γυμναστικής.
  • Ξεκίνησε ένα τμήμα πολεμικών τεχνών και ξαφνικά με απόφαση του προέδρου του πνευματικού κέντρου διακόπηκε, ως ασύμφορο.
  • Το γυμναστήριο του ΚΑΠΗ είναι για ολίγους εκλεκτούς, οι οποίοι έχουν κλειδιά και το χρησιμοποιούν, ενώ αν ζητηθούν από μη ημέτερους, προφασίζονται χίλιες δικαιολογίες.
  • Το αν θα γίνει ένα παράρτημα του ωδείου Οινοφύτων στον Άγιο Θωμά και θα διατεθεί ένας δάσκαλος, για να μην ταλαιπωρούνται τα παιδιά και οι γονείς με μετακινήσεις εξαντλείται σε ένα πρωινό τηλεφώνημα μεταξύ συμβούλου και Δημάρχου για δήθεν ενδιαφέρον.

Το πνευματικό κέντρο για αυτούς που ανέλαβαν τα ηνία του, δυστυχώς για εμάς, αποτελεί μια επιπλέον διεκπεραίωση που πρέπει να φέρουν σε πέρας και τίποτα παραπάνω. Κανείς τους, αν και γονείς δεν αντιλαμβάνεται το θεσμικό του ρόλο και την ευθύνη που έχει απέναντι στη τοπική κοινωνία.

Αυτό γιατί για 2η χρονιά αποδεικνύουν τη μη ικανότητά τους να οργανώσουν ένα φορέα πριν ξεκινήσει τη λειτουργία του, αλλά προσπαθούν με χειρουργικές επεμβάσεις, αφού ξεκίνησε η χρονιά να δώσουν ‘λύσεις’ με αποφάσεις που λαμβάνει ένας.

Θα θέλαμε πολύ να δούμε μια μέρα μαζεμένους όλους αυτούς. Να μας καλέσουν. Να μας δείξουν πότε συνεδριάζουν και τι αποφάσεις παίρνουν. Να μας δείξουν τα πρακτικά που τηρούν. Γιατί υπεύθυνος δεν είναι μόνο ο πρόεδρος που αποφασίζει και διατάσσει, αλλά συνυπεύθυνοι είναι και οι υπόλοιποι που απέχουν. Σημειωτέων ότι κανείς από τους γονείς δεν γνωρίζει τη πλήρη σύνθεση του συμβουλίου του Πνευματικού κατ’ όνομα Κέντρου.
Είναι χαρακτηριστικό το σχόλιο ενός συγχωριανού πως ανατέθηκε η μόρφωση των παιδιών μας σε απαίδευτους. (Δεν ομιλώ για το Δημοτικό Σχολείο και τους θαυμάσιους δασκάλους που διαθέτουμε).
Αναφέρομαι στη μόρφωση που έχει υποχρέωση(χρέος) να προσφέρει ένας φορέας, όπως ο Δήμος.

Ο νέος, όπως λέει και ο λαός μας είναι ‘αμόρφωτος’, δηλαδή δεν έχει μορφή. Χρειάζεται διάπλαση για να μορφωθεί, να αποκτήσει μορφή ή καλύτερα χρειάζεται να παιδευτεί στη ‘παλέστρα’ για να αποκτήσει παιδεία.
Ποιος θα του τη προσφέρει όμως; Ο ‘αμόρφωτος’; Τι είδους μόρφωμα θα διαμορφώσει ο αμόρφωτος;
Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της περσινής χρονιάς, όπου ένα τμήμα ενηλίκων εγγράφτηκε για να παρακολουθήσει τμήμα δημοτικών χορών και το τμήμα, ούτε που ξεκίνησε.

Επειδή μπορούμε να γράφουμε ώρες, καταθέτοντας τη θλίψη μας, αλλά πολύ περισσότερο την αγανάκτησή μας με τις μπουρζουαζίστικες συμπεριφορές και το υπερφίαλο ύφος ορισμένων δημοτικών συμβούλων, οι οποίοι ψήλωσαν απότομα και πιστεύουν, ότι είναι σε θέση να χειριστούν θέματα, περισσότερα από όσα πραγματικά αντέχει το ειδικό τους βάρος, υπό μορφή συμβο(υ)λής καταθέτουμε τα παρακάτω και φυσικά για τη νέα χρονιά, γιατί το φέτος ήδη μας έστειλε χρόνια πίσω:

1. Φροντίστε να συνεδριάζετε κάθε μήνα και να τηρείτε πρακτικά ΑΛΗΘΙΝΑ, ακολουθώντας και δρώντας υποστηρικτικά στις ανάγκες των παιδιών.
2. Προγραμματίστε φέτος για του χρόνου διαλέξεις και ανακοινώστε συγκεκριμένες ημερομηνίες. Τα θέματα δεν χρειάζεται να σας τα πούμε εμείς. Ρωτήστε τους γονείς, τα παιδιά κα γενικότερα τους Δημότες.
3. Αποφασίστε φέτος τι τμήματα δημιουργικού θα λειτουργήσουν του χρόνου, ώστε οι γονείς να γνωρίζουν. Δεν έχετε το δικαίωμα να ανακοινώνετε, μετά την έναρξη, τη διακοπή ενός τμήματος, επειδή δεν άρεσε στον πρόεδρο ο τρόπος που του μίλησε ο δάσκαλος καράτε. Συναισθηματισμοί σε προσωπικό επίπεδο δε χωρούν σε τέτοιες θέσεις.
4. Τρέξτε από φέτος στη ΝΕΛΕ και σε άλλους φορείς και διεκδικείστε για τον τόπο μας σεμινάρια στις νέες τεχνολογίες.
5. Τμήματα ζωγραφικής, αγιογραφίας, αγγειοπλαστικής σίγουρα θα είχαν ανταπόκριση στον τόπο μας.
6. Για τα μικρά μας παιδιά ιδιαίτερα, ένα τμήμα δημιουργικής απασχόλησης, αντίστοιχο με το εργαστήρι τέχνης της Χαλκίδας θα δρούσε ευεργετικά στην ανάπτυξή τους.
7. Σκεφτείτε σοβαρά την ιδέα να διεκδικήσετε ένα μουσείο παιχνιδιού κατά τα πρότυπα αυτού της Πλάκας στην Αθήνα.
8. Οργανώστε τη βιβλιοθήκη του Αγίου Θωμά. Ζητήστε από το Δήμο να εντάξει στο οργανόγραμμα του δήμου έναν επιστήμονα με ειδικότητα βιβλιοθηκονόμου με έδρα τον Άγιο Θωμά. Βρείτε χώρο και δώστε πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλους τους πολίτες.
9. Απαιτείστε από το Δήμο να λειτουργήσει παράρτημα του Ωδείου στον Άγιο Θωμά εξοπλισμένο με όργανα. Και μην προβάλετε δικαιολογίες, γιατί το σχολείο στο Δήλεσι, ενώ είχε αποφασισθεί να ξεκινήσει με δύο πρώτες τάξεις, ο δήμαρχος Οινοφύτων για να ικανοποιήσει απαιτήσεις του σύντομα Δ.Δ. Δηλεσίου απαίτησε να γίνει εξατάξιο και να στοιβαχτούν τα παιδιά σαν σαρδέλες εκεί. Εκεί ήταν εύκολη η υλοποίηση. Εδώ γιατί δεν είναι;
10. Οργανώστε από τώρα τις εκδηλώσεις για τα πανηγύρια μας και φροντίστε να τις θεσμοθετήσετε, ώστε να εκμεταλλεύεστε επιδοτήσεις.
11. Συμβουλευτείτε ανθρώπους που έχουν γνώση του ‘αντικειμένου’ σε όμορους δήμους και αντλείστε ιδέες.
12. Αποφύγετε δηλώσεις, όπως αυτή του αντιδημάρχου περί νέας στέγης στο παλαιό κτίριο του συνεταιρισμού και μετατροπή του σε πνευματικό κέντρο, γιατί εμπίπτουν στα όρια του φαιδρότητας. Όλοι γνωρίζουμε πως πρόκειται για κτίριο πλέον των 40 ετών, στερείται αντισεισμικού σχεδιασμού και ως εκ τούτου άκρως επικίνδυνο και ακατάλληλο.


Εφαρμόζοντας τα παραπάνω, εκτίμησή μας είναι πως θα προσφέρετε τα απολύτως στοιχειώδη στους Δημότες στον Άγιο Θωμά και το Κλειδί.
Αλλά για να γίνουν τα παραπάνω απαιτείται συμμετοχική λήψη αποφάσεων, η οποία από τη μέχρι τώρα συμπεριφορά σας, δείχνει να μην σας ταιριάζει. Άγεσθε και φέρεσθε ως ολιγάρχες, όπου αντί παιδείας προτιμούσαν την εκπαίδευση(κατευθυνόμενη επιλεκτική μάθηση).

Για όλα τα παραπάνω Κύριε Δήμαρχε ευγενώς σας παρακαλούμε, όταν πληρώνετε θέσεις σε τέτοιους οργανισμούς να επιλέγετε ανθρώπους σύμφωνα με τη προτροπή και παρακαταθήκη του Πλάτωνα:


Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω μου την στέγην
(και δεν ομιλώ για τους παιδευόμενους που επιθυμούν να παιδευτούν, ούτε για μαθηματικά,, αλλά για τους τη κοινωνική παιδεία προσφέροντες).